تبلیغات
از مهدی فاطمه سلام الله علیها چه می دانیم؟ - مطالب بهمن 1392
از مهدی فاطمه سلام الله علیها چه می دانیم؟

بر اساس بشارات فراوانی که در کتاب انجیل آمده است، حضرت مسیح (علیه السلام) به دنبال قیام حضرت قائم (علیه السلام) در «فلسطین» آشکار خواهد شد و به یاری آن حضرت خواهد شتافت، و پشت سر حضرتش نماز خواهد گزارد، تا یهودیان و مسیحیان و پیروان وی تکلیف خویش را بدانند و به اسلام بگروند و حامی حضرت مهدی (علیه السلام) گردند. از این رو، در آخرین روزهای زندگی ـ و شاید در طول دوران حیات ـ به یاران و شاگردان خود توصیه ها و سفارشهای اکیدی در باره بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظار گذارده و امر به بیداری و هوشیاری و آمادگی فرموده است که ما به جهت اثبات این مدّعا و بیداری مسلمانان قسمتی از آنها را در اینجا می آوریم.
اینک متن برخی از آن بشارات که در انجیل آمده است:

انجیل متی
«پس عیسی از هیکل بیرون شده برفت، و شاگردانش پیش آمدند تا عمارتهای هیکل را بدو نشان دهند. عیسی ایشان را گفت: آیا همه این چیزها را نمی بینید؟ هر آینه به شما می گویم: در اینجا سنگی بر سنگی گذارده نخواهد شد که به زیر افکنده نشود. و چون به کوه زیتون نشسته بود شاگردانش در خلوت نزد وی آمده گفتند: به ما بگو که این اُمور کی واقع می شود؟ و نشان آمدن تو و انقضای عالم چیست؟

عیسی در جواب ایشان گفت: زنهار کسی شما راگمراه نکند. ز آن رو که بسا به نام من آمده خواهند گفت که من مسیح هستم و بسیاری را گمراه خواهند کرد. و جنگها و اخبار جنگها را خواهید شنید، زنهار مضطرب مشوید؛ زیرا که وقوع این همه لازم است لیکن انتها هنوز نیست، زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی مقاومت خواهند نمود و قحطی ها و وباها و زلزله ها در جایها پدید آید...

آنگاه اگر کسی به شما گوید: اینک مسیح در اینجا یا در آنجا است باور مکنید؛ زیرا که مسیحان کاذب و انبیای کذبه ظاهر شده علامات و معجزات عظیمه چنان خواهند نمود که اگر ممکن بودی برگزیدگان را نیز گمراه کردندی. اینک شما را پیش خبر دادم.

پس اگر شما را گویند: اینک در صحراست بیرون مروید، یا آن که در خلوت است باور مکنید؛ زیرا همچنان که برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر می شود ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد...

و فوراً بعد از مصیبت آن ایّام، آفتاب تاریک گردد و ماه نور خود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند، و قوّتهای افلاک متزلزل گردد. آنگاه علامت پسر انسان در آسمان پدید گردد، و در آن وقت جمیع طوایف زمین سینه زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابرهای آسمان با قوّت و جلال عظیم می آید...

پس از درخت انجیر مثلش را فرا گیرید که چون شاخه اش نازک شده برگها می آورد می فهمید که تابستان نزدیک است. همچنین شما نیز چون این همه را ببینید بفهمید که نزدیک ـ بلکه بر در ـ است. هر آینه به شما می گویم...

آسمان و زمین زایل خواهد شد؛ لیکن سخنان من هرگز زایل نخواهد شد.

امّا از آن روز و ساعت هیچ کس اطلاع ندارد حتّی ملائکه آسمان جز پدر من و بس؛ لیکن چنان که ایّام نوح بود ظهور پسر انسان نیز چنان خواهد بود...

پس بیدار باشید؛ زیرا که نمی دانید در کدام ساعت خداوند شما می آید. لیکن این را بدانید که اگر صاحب خانه می دانست در چه پاس از شب دزد می آید، بیدار می ماند و نمی گذاشت که به خانه اش نقب زند.
لهذا شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می آید پس آن غلام امین و دانا کیست که آقایش او را بر اهل خانه خود بگمارد تا ایشان را در وقت معیّن خوراک دهد. خوشا به حال آن غلامی که چون آقایش آید او را در چنین کار مشغول یابد
». (570).

«امّا چون پسر انسان در جلال خود با جمیع ملائکه مقدّس خویش آید آنگاه بر کرسی جلال خود خواهد نشست. و جمیع امّتها در حضور او جمع شوند و آنها را از همدیگر جدا می کند به قسمی که شبان میش ها را از بزها جدا می کند و میش ها را بر دست راست و بزها را بر چپ خود قرار دهد. آنگاه پادشاه به اصحاب طرف راست گوید: بیایید ای برکت یافتگان از پدر من! و ملکوتی را که از ابتدای عالم برای شما آماده شده است، به میراث گیرید». (571).

«عیسی ایشان را گفت: هر آینه به شما می گویم: شما که مرا متابعت نموده اید، در معاد وقتی که پسر انسان بر کرسی جلال خود نشیند، شما نیز به دوازده کرسی نشسته، بر دوازده سبط اسرائیل داوری خواهید نمود. و هر که به خاطر اسم من خانه ها یا برادران یا خواهران یا پدر یا مادر یا زن یا فرزندان یا زمینها را ترک کرد، صد چندان خواهد یافت و وارث حیات جاودانی خواهد گشت». (572).

پی نوشت ها:
570)
کتاب مقدّس، انجیل متی، ص 41، باب 24، بندهای 1 ـ 8، 23 ـ 28،29 ـ 37 و 42 ـ 46.
571) کتاب مقدّس، انجیل متی، ص 44، باب 25، بندهای 31 ـ 34.
572) انجیل متی، باب 19، بندهای 28 و 29.

منبع: کتاب ظهور حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
نوشته: اسدالله هاشمی‌ شهیدی‌

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات





نوع مطلب : مهدویت در اسلام و دیگر مذاهب و ملل جهان، 
برچسب ها : انجیل، انجیل متی،
لینک های مرتبط :


امـام عـسـكـرى (علیه السلام) گـرچـه خود در نهایت زهد و پارسایى زندگى مى كرد و از آن همه پولها و وجـوهات شرعیّه اى كه شیعیان ، از نقاط مختلف سرزمین اسلامى توسط وكلاى آن حضرت براى او مى فرستادند، جز به مقدار ضرورت براى خود برنمى داشت ؛ ولى درماندگان و نیازمندان از سفره گسترده احسان و كرم آن گرامى استفاده مى كردند. بخششهاى امام (علیه السلام) به افراد به دو شكل انجام مى گرفت :

1 ـ از طـریـق خـود آن حـضـرت : در ایـن مـورد نـمـونـه هـاى زیـادى در تـاریـخ ثبت شده است كه نیازمندان به آن حضرت مراجعه كرده و با خوشحالى بازگشته اند. (ابو یوسف ) شاعر دوران متوكّل مى گوید:
خـداونـد در حـال تـنـگـدسـتـى فـرزندى به من عطا كرد. براى رفع گرفتارى نامه هایى به گـروهـى (از آشـنـایـان ) نـوشتم و از آنان كمك خواستم . ولى با ناكامى روبرو شدم . با خود گـفـتـم : مـى روم اطـراف خـانـه ابـو مـحـمـّد(علیه السلام) مـى گـردم ، شـایـد خـدا گـشـایـشـى حـاصـل كـنـد. داشـتـم گـرد خانه مى گشتم ، چون در برابر در قرار گرفتم ، (ابو حمزه ) در حالى كه همیانى محتوى چهارصد درهم در دستش بود بیرون آمد و گفت : سرورم سفارش كرد این مبلغ را بر مولودت صرف كن . خدا او را بر تو مبارك گرداند.. (1)

(ابو هاشم جعفرى ) مى گوید:
نـیـاز خود پیش حسن بن على (علیه السلام) بردم . با چوب دستى مقدارى از زمین را كند. ظرف فلزّى اى را كـه حـدود پانصد دینار در آن بود، بیرون آورد و فرمود: ابو هاشم ! این را بگیر و ما را معذور بدار.. (2)

2 ـ از طریق وكلاى آن حضرت : (ابو جعفر عُمَرى ) مى گوید:
ابو طاهر بن بِلال (3) حج گزارد. در این سفر دید، على بن جعفر انفاقهاى انبوه مى كند. پس از بازگشت ، موضوع را بطور كتبى به امام حسن عسكرى (علیه السلام) گزارش كرد.

امـام (علیه السلام) در پـاسـخ نـوشـت : ما (براى این منظور) دستور پرداخت یك صد هزار دینار را به وى دادیـم . و چـون خـواسـتـیـم یـك صـد هـزار دیـنـار دیـگـر بـه او بدهیم ، براى حفظ موقعیّت ما از پـذیـرفـتـن آن خـوددارى كـرد. مـردم ، حـقّ دخـالت در امرى را كه ما بدانان حق دخالت نداده ایم ، ندارند.. (4)

پی نوشت ها:
1 - اعیان الشیعه ، ج 2 ، ص 41 .
2 - مناقب ابن شهر آشوب ، ج 4 ، ص 431 ، الارشاد ، ص 342 .
3 - ابـو طـاهـر ، از عـناصر نامطلوب دوران امام عسكرى و امام زمان علیهم السّلام بود و به دروغ ادعـاى وكـالت از سـوى آن حـضـرت را داشـت . امـوالى از امـام (علیه السلام) نـزد وى بـود كـه از تـحـویـل آن بـه مـحـمـّد بـن عـثمان ، نایب خاص امام زمان خوددارى كرد . از این رو ، شیعیان از او بیزارى جسته ، وى را مورد لعن قرار دادند ( ر . ك . الغیبة ، ص 245 ) .
4 - الغیبة ، ص 212 .


منبع: کتاب تاریخ زندگانی امام حسن عسگری (علیه السلام)




نوع مطلب : خاندان عصمت و طهارت (ع)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 18 بهمن 1392 :: نویسنده : مهدی

گفتی آخر بزدای غم رخسار مرا
تا که آزاد کنی جان گرفتار مرا

خواستم بوسه زنم بر دل بیدار زمان
که بجان می خرد این سان دلِ غمخوار مرا

از کجا رمز سخن گفتن دل فهم کنم
کس نگفته است بما راز فسون کار مرا

نقش آیینه ایام برنگ دگر است
آهِ سرد است و بسی زردی رخسار مرا

سینه از آتش سوزان جدایی به شرر
درد جانسوز کشد بر سرِ این کار مرا

همدمی کن که بدلدار مگر دل برسد
آسمانِ رخِ او جلوه دیدار مرا

کاروانم برهِ مهر چنان در گذر است
که گذاری دگر است در رهِ خونبار مرا

خامه لغزید در این صفحه به چندیدن هنرم
دست هوشیار زمان با گلِ بیخار مرا

جانِ احمد به سراسیمگی خویش خزید
چون ندیده است کسی جز دلِ بیدار مرا


شاعر: احمد قاضی

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات




نوع مطلب : اشعار مهدوی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در کتاب دانیال نبی نیز بشارت ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) مطابق بشارات انبیای گذشته، چنین آمده است:
«... امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده قائم است، خواهد برخاست. و چنان زمان تنگی خواهد شد که از حینی که اُمّتی به وجود آمده است تا امروز نبوده، و در آن زمان هر یک از قوم تو، که در دفتر مکتوب یافت شود رستگار خواهد شد. و بسیاری از آنانی که در خاک زمین خوابیده اند بیدار خواهند شد، امّا اینان به جهت حیات جاودانی و آنان به جهت خجالت و حقارت جاودانی. و حکیمان مثل روشنایی افلاک خواهند درخشید، و آنانی که بسیاری را به راه عدالت رهبری می نمایند مانند ستارگان خواهند بود تا ابد الآباد.
امّا تو ای دانیال! کلام رامخفی دار و کتاب راتا زمان آخر مهر کن. بسیاری به سرعت تردّد خواهند نمود و علم افزوده خواهد گردید... خوشا به حال آن که انتظار کشد
». (569).

در این بشارت نکات چندی وجود دارد که برخی از آنها را به طور اختصار توضیح می دهیم:
1 ـ شخص مورد بشارت که در نخستین فراز بشارت مزبور به عنوان «ایستاده» از او تعبیر شده است، قائم آل محمّد (علیهم السلام) است که بزرگترین نماینده انبیای الهی است، و دعوت تمام پیامبران خدا را یکجا در حکومت حقّه خود آشکار ساخته، آیین الهی را بر سرتاسر کره خاکی حکم فرما می نماید.

2 ـ منظور از «زمان تنگی»، زمان بیدادگریها، سختیها، فشارها، ظلم و ستم هایی است که قبل از ظهور آن حضرت در سراسر جهان پیدا می شود، چنان که در روایات اسلامی آمده است: «یَمْلاَُ الأرضَ قِسطاً و عَدلا کَما مُلِئت جوراً و ظلماً».

3 ـ منظور از: «آنانی که در خاک زمین خوابیده اند»، گروهی از اموات می باشند که در دولت با سعادت حضرت مهدی (علیه السلام) زنده می شوند، و برخی از آنان از یاران آن حضرت می گردند و در رکاب حضرتش می جنگند و برخی دیگر به سزای اعمال ناشایست خود می رسند.

در این زمینه، روایات بسیاری از ائمّه معصومین (علیهم السلام) رسیده است که ما به جهت اختصار از ذکر آنها خودداری می نماییم، و طالبین می توانند به کتابهای مربوطه که در مورد «رجعت» نگاشته شده، مراجعه فرمایند.

پی نوشت:
569)
کتاب مقدّس، کتاب دانیال نبی، ص 1309، باب دوازدهم، بندهای 1 ـ 12.

منبع: کتاب ظهور حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
نوشته: اسدالله هاشمی‌ شهیدی‌

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات







نوع مطلب : مهدویت در اسلام و دیگر مذاهب و ملل جهان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در این کتاب که یکی از کتب انبیای پیرو تورات است، بشارت ظهور حضرت ولی عصر (علیه السلام) چنین آمده است:
«... خداوند در اندرونش عادل است و بی انصافی نمی نماید. هر بامداد حکم خود را روشن می سازد و کوتاهی نمی کند، امّا مرد ظالم حیا را نمی داند. اُمّتها را منقطع ساخته ام که برجهای ایشان خراب شده است و کوچه های ایشان را چنان ویران کرده ام که عبور کننده نباشد. شهرهای ایشان چنان منهدم گردیده است که نه انسانی و نه ساکنی باقی مانده است. و گفتم: کاشکه از من می ترسیدی و تأدیب را می پذیرفتی...
بنابر این، خداوند می گوید: برای من منتظر باشید تا روزی که به جهت غارت برخیزم؛ زیرا که قصد من این است که اُمّتها را جمع نمایم و ممالک را فراهم آورم تا غضب خود و تمامی حدّت خشم خویش را بر ایشان بریزم، زیرا که تمامی جهان به آتش غیرت من سوخته خواهد شد؛ زیرا که در آن زمان، زبان پاک به اُمّتها باز خواهم داد تا جمیع ایشان اسم یهوه ـ خدا ـ را بخوانند و به یک دل او را عبادت نمایند». (568).

پی نوشت:
568)
کتاب مقدّس، کتاب صفینای نبی، ص 1363، باب 3، بندهای 5 ـ 9.

منبع: کتاب ظهور حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
نوشته: اسدالله هاشمی‌ شهیدی‌

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات





نوع مطلب : مهدویت در اسلام و دیگر مذاهب و ملل جهان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در این کتاب نیز که یکی از کتابهای انبیای پیرو تورات است، بشارت ظهور حضرت «بقیة الله» (علیه السلام) بدین گونه آمده است:
«یَهْوَه صبایوت چنین می گوید: یک دفعه دیگر ـ و آن نیز بعد از اندک زمانی ـ آسمانها و زمین و دریا و خشکی را متزلزل خواهم ساخت، و تمامی اُمّتها را متزلزل خواهم ساخت، و فضیلت جمیع اُمّتها خواهد آمد... این خانه را از جلال خود پر خواهم ساخت... جلال آخر این خانه از جلال نخستینش عظیمتر خواهد بود، و در این مکان سلامتی را خواهم بخشید». (561).

این بشارت پس از آن که به برخی از نشانه های ظهور که در آسمان و زمین و دریا به وجود خواهد آمد، اشاره می کند، مانند سایر کتابهای انبیای گذشته، به تشکیل حکومت واحد جهانی اشاره نموده و آن را جزء آخرین دولتها به حساب آورده که توسّط یگانه منجی عالم ایجاد می شود، و قسط و عدالت و سعادت عمومی به دست با کفایت آن حضرت بر پا می شود، و اوست که مطلوب همه طوایف و ملل است؛ زیرا تعبیر «فضیلت جمیع اُمّتها» که در فرازی از این بشارت آمده است، اشاره به بازگشت حضرت مسیح (علیه السلام) و نزول او به بیت المقدس، و همچنین اشاره به ظهور حضرت بقیّة الله (علیه السلام) است که در آنجا نماز خواهد گزارد، و حضرت عیسی (علیه السلام) به وی اقتدا خواهد نمود. علاوه بر آن، در ترجمه های عربی و ترکی این فراز، «آرزوی جمیع اُمّتها بر آورده خواهد شد» (562) آمده است که این معنا کاملا با روایات اسلامی مطابق است، زیرا در ضمن یک روایت مفصل که از امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در مورد ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) وارد شده، چنین آمده است که به فرزندش حضرت امام حسین (علیه السلام) فرمود: «ثُمَّ یَظْهَرُ أمیر الأمَرَة و قاتِلُ الْکَفَرَةَ، اَلسُّلْطانُ المأمول الَّذی تَحَیَّرَ فی غَیبَتِهِ الْعُقُول، وَ هُوَ الْتّاسِعَ من وُلْدِکَ». (563).
«سپس، امیر امیران، کشنده کافران و »پادشاهی که مورد آرزوی جمیع اُمّتهاست« در غیبتش همگان دچار حیرت می شوند، ظهور می کند و او نهمین فرزند تو است ای حسین!».

و در حدیث دیگری از امام حسن عسکری (علیه السلام) وارد شده که به هنگام تولّد آن آخرین حجّت خدا فرمود:
«... ستمگران گمان کردند که مرا به قتل می رسانند تا این دودمان را ریشه کن سازند، ولی آنها قدرت خدا را دیدند، و او را »مُؤمَّل«؛ ـ یعنی: امید آینده و کسی که مورد آرزوی مردم است ـ نامید». (564).

و در فرازی از دعای معروف «افتتاح» ـ که مستحب است در هر شب از شبهای ماه مبارک رمضان خوانده شود، و بنا به درخواست برخی از شیعیان به دستور خود حضرت صاحب الامر (علیه السلام) به شیعیانش نوشته شده ـ چنین آمده است:
«الّلهُمَّ وَ صَلِّ عَلی وَلِیّ أمرک، القائِمِ الْمُؤمَّل، وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ».
«خداوندا! همچنین درود و رحمت فرست بر ولیّ امر خودت، آن قیام کننده ای که »مورد امید و آرزوی همگان است «و عدالت پیشه ای که همه مردمان در انتظارش بسر می برند». (565).

بنابر این، جای هیچ گونه تردید نیست که منظور از: «فضیلت جمیع اُمّتها» همان مهدی موعود (علیه السلام) است که همه اُمّتها و ملّتها و طوایف بشری در انتظار ظهور مبارکش لحظه شماری می کنند، و او را مصلح غیبی و جهانی می نامند. و به طور خلاصه:
«بر حسب نصوص متواتره اسلامی و کتب مقدّسه انبیا حامل لوای انقلاب جهانی و پرچمدار نهضت بی سابقه ای که تمامی ملل جهان را به هیجان می آورد، و مرغوب و مورد انتظار جهانیان می باشد حضرت محمّد بن الحسن العسکری (علیهما السلام) «قائم» و مهدی آل محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم) است که خانه خدا را پر از جلال کند، و آیین خدا را در سراسر جهان منتشر سازد، جز آن که اهل هر دیانت و ملّتی، مرغوب طوایف و منجی بشریّت را به عنوان پیشوای خود معرّفی نموده، و پیغمبر خود را حامل این لوا می پندارند، بلکه کسانی هم که پیرو هیچ یک از شرایع آسمانی نمی باشند، در ظلمات بیدادگری و بی امنی که روزنه امید از هر سو بسته به انتظار یک مصلح عمومی و جهانی بسر می برند». (566).

و امّا منظور از «خانه خدا» که در این بشارت آمده است:
«محتمل است مقصود از خانه خدا که در بشارت فوق مذکور است مکه معظّمه، یعنی مطلع شمس فروزان حضرت مهدی (علیه السلام) باشد که ندای اسلام را از آنجا آغاز کند، و نیز محتمل است مراد بیت المقدّس باشد که در عصر آن حضرت، از بزرگترین مراکز روحانی اسلام گردد، چنان که در خبر است که: «وینزل بیت المقدّس» ؛ حضرت مهدی (علیه السلام) به بیت المقدّس وارد خواهد شد». (567).

پی نوشت ها:
561) کتاب مقدّس، کتاب حجّی نبی، ص 1367، باب 2، بندهای 6 ـ 9.
562) روزگار رهایی، ج 1، ص 564.
563) منتخب الاثر، فصل 6، باب 10، ص 467 به نقل از کتاب کشف الاستار ؛ الامام المهدی (علیه السلام)، ص 191.
564) غیبت شیخ طوسی، ص 134 ـ کتاب موالید روفیات الائمه ابن ابی ثلج بغدادی به نقل از دانشمندان عامّه و مهدی موعود، ص 41. این کتاب به ضمیمه غیبت شیخ مفید و نوادر راوندی در سال 137 هجری در نجف اشرف به چاپ رسیده است.
565) اقبال الاعمال، ص 324 ؛ زاد المعاد مجلسی با ترجمه فارسی، ص 114 ؛ مفاتیح الجنان، اعمال شبهای ماه رمضان، دعای افتتاح و بسیاری از کتب ادعیه دیگر.
566) بشارت عهدین، ص 239.
567) بشارت عهدین، ص 239، پاورقی.

منبع: کتاب ظهور حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
نوشته: اسدالله هاشمی‌ شهیدی‌

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات




نوع مطلب : مهدویت در اسلام و دیگر مذاهب و ملل جهان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در این کتاب در مورد ظهور حضرت حجّت بن الحسن العسکری (علیهما السلام) و سرنوشت رژیم اسرائیل و جهانی شدن آیین توحید، و اجرای احکام و حدود الهی در آن عصر درخشان، چنین آمده است:
«... و امّا تو ای پسر انسان! خداوند یَهْوَه چنین می فرماید: که به هر جنس مرغان و به همه حیوانات صحرا بگو: جمع شوید و بیایید و نزد قربانی من که آن را برای شما ذبح می نمایم فراهم آیید. قربانی عظیمی که بر کوههای اسرائیل، تا گوشت بخورید و خون بنوشید.
و خداوند یَهْوَه می گوید: که بر سفره من از اسبان و سواران و جبّاران و همه مردان جنگی سیر خواهید شد. و من جلال خود را در میان اُمّتها قرار خواهم داد و جمیع اُمّتها داوری مرا که آن را اجرا خواهم داشت و دست مرا که برایشان فرود خواهم آورد، مشاهده خواهند نمود. و خاندان اسرائیل از آن روز و بعد، خواهند دانست که یَهْوَه خدای ایشان، من هستم. و اُمّتها خواهند دانست که خاندان اسرائیل به سبب گناه خودشان جلای وطن گردیدند؛ زیرا که به من خیانت ورزیدند
». (559).

باید توجّه داشت که منظور از «پسر انسان» مانند کلمه «مسیح»، حضرت عیسی (علیه السلام) نیست؛ بلکه مراد از آن، حضرت مهدی (علیه السلام) است، زیرا در انجیل بیش از 80 بار کلمه «پسر انسان» آمده است که تنها در 30 مورد آن حضرت مسیح (علیه السلام) اراده شده است. (560).

پی نوشت ها:
559)
کتاب مقدّس، کتاب حزقیال نبی، ص 1265، باب 39، بند 17 ـ 23.
560) قاموس کتاب مقدّس، ماده «پسر خواهر»، ص 219.

منبع: کتاب ظهور حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
نوشته: اسدالله هاشمی‌ شهیدی‌

تعجیل در فرج و سلامتی مولا صلوات







نوع مطلب : مهدویت در اسلام و دیگر مذاهب و ملل جهان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : مهدی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :